الملک القدوس

اندیشه به علم لایتناهی الله یعنی مطیع و عاشق ماندن

الملک القدوس

اندیشه به علم لایتناهی الله یعنی مطیع و عاشق ماندن

آنقدر علم بدن ما عجیب و قوی است که بایستی همه را عاشق و عابد ببینیم نه غافل و جاهل
از خود شناسی بایستی به الله شناسی برسیم . به این ظرافت دستگاه های مختلف با روکشی به نام پوست مرتب قرار گرفته است واقعا حیرت آور است و باید در پی این اندیشه به دنبال معبود ی باشیم که سازنده این بدن پیچیده ماست و عاشقانه طالب وصال به او باشیم و کاملا مطیع قران او که چه از ما خواسته است و چطور گام برداریم

آخرین مطالب

۲۳ مطلب در اسفند ۱۳۹۹ ثبت شده است

هر کس که سختى یا گرفتارى یا نکبتى به او برسد و سى هزار مرتبه این استغفار را بگوید، 
مى‏ توان این دستور را به مدّت یک ماه و روزى هزار مرتبه انجام داد

و بهترین وقت آن بین الطلوعین است.

اَسْتَغْفِرُ اللّهَ رَبّى وَ اَتُوبُ اِلَیه

 

[1]. : «عجبت لمن فزع من أربع کیف لا یفزع إلى أربع، عجبت لمن خاف العدوّ کیف لا یفزع إلى قوله تعالى: حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکِیلُ؟! فإنی سمعت اللَّه عزّ و جلّ یقول: فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ یَمْسَسْهُمْ سُوءٌ«الآداب الدینیة للخزانة المعینیة با ترجمه عابدى الفصل الرابع عشر فی ذکر آداب یختم بها 

[2]. فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ یَمْسَسْهُمْ سُوءٌ وَ اتَّبَعُوا رِضْوانَ اللَّهِ وَ اللَّهُ ذُو فَضْلٍ عَظیم

[3]. وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ کَیْفَ لَا یَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ تَعَالَى- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ فَإِنِّی سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَقُولُ بِعَقِبِهَا- فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَ نَجَّیْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ کَذلِکَ نُنْجِی الْمُۆْمِنِین

[4]. فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَ نَجَّیْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ کَذلِکَ نُنْجِی الْمُۆْمِنین«

[5]. وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُکِرَ بِهِ کَیْفَ لَا یَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ تَعَالَى- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِیرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّی سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَقُولُ بِعَقِبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَیِّئاتِ ما مَکَرُو«

[6]. فَوَقاهُ اللَّهُ سَیِّئاتِ ما مَکَرُوا وَ حاقَ بِآلِ فِرْعَوْنَ سُوءُ الْعَذاب

[7]. وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْیَا وَ زِینَتَهَا کَیْفَ لَا یَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ تَعَالَى- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّی سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَقُولُ بِعَقِبِهَا إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْکَ مالًا وَ وَلَداً  فَعَسى‏ رَبِّی أَنْ یُۆْتِیَنِ خَیْراً مِنْ جَنَّتِکَ الْآیَةَ وَ عَسَى مُوجِبَ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

 

بِسْمِ اللَّهِ خَیْرِ الاَْسْماءِ بِسْمِ اللَّهِ رَبِّ الاَْرْضِ وَ السَّمآءِ

بِسْمِ اللَّهِ الَّذى لایَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ سَمُّ وَلا دآءٌ
،

بِسْمِ اللَّهِ اَصْبَحْتُ وَ عَلَى اللَّهِ تَوَکَّلْتُ
،

بِسْمِ اللَّهِ عَلى قَلْبى وَ نَفْسى بِسْمِ اللَّهِ عَلى دینى وَ عَقْلى

بِسْمِ اللَّهِ عَلى اَهْلى وَ مالى بِسْمِ اللَّهِ عَلى ما اعطانی ربی 

بِسْمِ اللَّهِ الَّذى لایَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ شَىْءٌ فِى الاَْرْضِ وَ لا فِى السَّماءِ وَ هُوَ السَّمیعُ الْعَلیمُ


اَللَّهُ اَللَّهُ رَبّى لا اُشْرِکُ بِهِ شَیْئاً


اَللَّهُ اَکْبَرُ اَللَّهُ اَکْبَرُ وَ اَعَزُّ وَ اَجَلُّ مِمّا اَخافُ وَ اَحْذَرُ


عَزَّ جارُکَ وَ جَلَّ ثَناؤُکَ وَلا اِلهَ غَیْرُکَ

اَللّهُمَّ اِنّى اَعُوذُ بِکَ مِنْ شَرِّ نَفْسى وَ منْ شَرِّ کُلِّ سُلْطانٍ شَدیدٍ

وَ مِنْ شَرِّ کُلِّ شَیْطانٍ مَریدٍ وَ مِنْ شَرِّ کُلِّ جَبّارٍ عَنیدٍ


وَ مِنْ شَرِّ قَضآءِ السّوُءِ وَ مِنْ کُلِّ دابَّةٍ اَنْتَ آخِذٌ بِناصِیَتِها

اِنَّکَ عَلى صِراطٍ مُسْتَقیمٍ وَ اَنْتَ عَلى کُلِّ شَىْءٍ حَفیظٌ


اِنَّ وَلِیِّىَ اللَّهُ الَّذى نَزَّلَ الْکِتابَ وَ هُوَ یَتَوَلَّى الصّالِحینَ


فَاِنْ تَوَلَّوْا فَقُلْ حَسْبِىَ اللَّهُ لا اِلهَ اِلاّ هُوَ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظیمِ

  • آذر سلگی

ذکری برای نقشه و مکر دیگران


1:ذکر در مواقع ترس:  ذکر: حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الوکیل 

2:ذکر رفع پریشانی: ذکر: لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمین «
3:دعای ضد مکر و حیله:   وَ أُفَوِّضُ أَمْری إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِباد«من 

4: ذکر:ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّه

  • آذر سلگی

علت وجود گرفتاری و مشکلات در زندگی انسان‌ها به یکی از این دو جهت بر می‌گردد:

الف. برخی از گرفتاری‌ها و مشکلات، برای امتحان و آزمایش بشر از سوی پروردگار حکیم هستند؛ چنانچه  متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرینَ»؛البته شما را به ترس و گرسنگى و بینوایى و بیمارى و نقصان در محصول مى‌‏آزماییم. و شکیبایان را بشارت ده.

ب. برخی از مشکلات، نیز به خاطر اعمال و رفتار ناشایست ما است،  «وَ ما أَصابَکُمْ مِنْ مُصیبَةٍ فَبِما کَسَبَتْ أَیْدیکُمْ وَ یَعْفُوا عَنْ کَثیرٍ»؛اگر شما را مصیبتى رسد، به خاطر کارهایى است که کرده‌‏اید. و الله بسیارى از گناهان را عفو مى‌‏کند.

متعال فرمود: به عزت و جلال خودم سوگند من بنده خود را گرفتار مى‌‏کنم تا مرا بخواند و صداى او را بشنوم اما کافر هر چه بخواهد مى‌‏دهم تا فریاد او را نشنوم.

هدف الله از به وجود آوردن مشکلات و گرفتاری برای انسان، لزوماً آزار و اذیت او نیست،  

استغاثه به خدا

: قُلْ مَن یُنَجِّیکُم مِّن ظُلُمَاتِ الْبَرِّ وَالْبَحْرِ تَدْعُونَهُ تَضَرُّعًا وَخُفْیَةً لَّئِنْ أَنجَانَا مِنْ هَـٰذِهِ لَنَکُونَنَّ مِنَ الشَّاکِرِینَ 

«بگو: چه کسی شما را ازتاریکی های خشکی و دریا رهایی می بخشد؟درحالی که او را با حالت تضرع و در پـنهان می خوانید (و می گوئید:) اگر از این (خطرات وظلمتها) ما را رهایی بخشد از شاکران خواهیم بود.»

هر کس در صبح و شام، بعد از نماز، صد مرتبه بگوید: «بسم اللَّه الرّحمن الرّحیم لا حول و لا قوّة الّا باللَّه العلىّ العظیم‏»، الله  سبحان، صد نوع از انواع‏ بلاها را از او دفع می‌کند

بهره گیری از صبر و نماز و روزه

 وَاسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ وَإِنَّهَا لَکَبِیرَةٌ إِلَّا عَلَى الْخَاشِعِینَ از صبر و نماز در زندگی خویش یاری بجوئید و بدانید که نماز برای بسیاری از مردمان سخت و دشوار است مگر آن که اهل خشوع باشند.

: « اَمَانٌ لِاُمَّتی مِنَ الْهَمِّ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ الَّا بِاللهِ، لا مَلْجَأ وَ لا مَنْجَی مِنَ اللهِ إلَّا إلَیْهِ؛ [گفتن این دو جمله:] هیچ جنبش و نیرویی مگر به اتکای خدا نیست و پناه و گریزی از خدا جز به سوی او نیست، امت مرا از غم و اندوه در امان می دارد.»

: هر گاه بلایى نازل شود و دشواری بزرگی رخ بنمایاند پس مى‏باید که زانوها و دست‌ها را تا مرفق برهنه کنید و بر زمین گذارید و سینه را بر زمین برسانید حاجت خود را در

 

سجده این دعا را بخوانید: «اللَّهمّ انّی أسألک بنورک الّذى لا یطفى و بعزائمک الّتى لا تخفى و بعزّتک الّتى لا تنقضى و بنعمتک الّتى لا تحصى و بسلطانک الّذى کففت »، سپس صد مرتبه در سجده بگویید: «یا حىّ یا قیّوم لا اله الّا أنت برحمتک استغیث فاکفنى ما اهمّنى و لا تکلنى إلى نفسى».‏

. در چنین مواقعی کنار آمدن با مشکلات، گاهی اوقات بهترین درمان و راه حل است و اینکه انسان توجه داشته باشد که همه چیز به دست الله  متعال است و برخی اوقات به دلایل گوناگون و بر اساس مصلحت، مشکلات و مصائبی برای انسان پدید می آید که راضی بودن به رضای الهی، موجب آرامش و صبر شده، انسان را یاری می نماید تا حوادث ناگوار را تحمل کند. 

«وَالدَّهْرُ یَوْمَانِ: یَوْمٌ لَکَ وَ یَوْمٌ عَلَیْکَ. فَإذَا کانَ لَکَ فَلا تَبْطَرْ وَ إذَا کانَ عَلَیْکَ فَاصْبِرْ؛ زمانه دو روز است: روزی با تو و به نفع توست و دیگر روز بر علیه تو. اگر با توباشد سرمست مشو و اگر بر تو نباشد [دلگیر و دلتنگ مباش و] صبر نما.»

 «اِطْرَحْ عَنْکَ وَارِدَاتِ الْهمُومَ بِعَزَائِمِ الصَّبْرِ وَ حُسْنِ الْیَقیِنِ؛ اندوه هایی که بر تو وارد می شود با صبر قاطع و یقین نیکو رد کن 

  • آذر سلگی

ضد بلا، بعد از نماز صبح و مغرب هفت مرتبه «بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ»بگویید.

حل مشکلات 


«یَا اَبَا الغَوثِ اَغِثنی، یَا وَلیَّ الله اَدرِکنی بِلُطفِکَ الخَفِی، لا اِلهَ اِلّا اَنتَ، سُبحانَکَ اِنِّی کُنتُ مِنَ الظّالِمِین»

نجات از بلایا .

، ۱۰۰۱ مرتبه  «رَبَّهُ أَنِّی مَسَّنِیَ الضُّرُّ وَ أَنتَ أَرحَمُ الرّاحِمِینَ»
ضد بلا:آیه الکرسی 

گشایش و فرج 

 ذکر «لاَ اِله اِلاّ اللهُ المَلِکُ الحقُّ المُبین

دعا به جهت رفع گرفتاری

 ۱۰۱ مرتبه بخواند:

"رَبِّ اِنّی مَسَّنِیَ الضُّرِ وَ اَنْتَ اَرْحَمُ الرّاحِمین"

گر در محنتی گرفتار باشی هفتاد مرتبه بگو:

 یا اللهُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِیُّ یا فاطِمَه یا صَاحِبَ‌الزَّمان اَدْرِکنی وَ لا تُهْلِکْنی

.................

 

 برای رفع مشکلات، این دعا خوانده شود: «یَا مَن إذا تَضَاَیَقَتِ الاُمُورُ فَتَحَ لَها باباً لَم تَذهَب إلیه وَهمٌ، یا اَرحَمَ الراحمین 

جهت سلامتی و نجات از فقر  بعد از نماز صبح ده مرتبه «سبحان الله العظیم و بحمدِهِ وَ لا حَولَ و لا قُوَّهَ اِلاّ بِالله العَلیِّ العَظیمِ» 

برای رفع مشکلات این است که بعد از هر نماز واجب، هر قدر می تواند، این ذکر را بگویند: «اللّهُم اَغنِنِی بِحَلالِکَ عَن حَرامِکَ وَ بِطاعتِکَ عن مَعصیتکَ و بِفضلک عمَّن سِواک»


جهت حفظ و رفع گرفتاری ها بعد از نماز صبح، دست بر سینه گذاشته و هفتاد بار «یا فَتاح»خوانده شود. نیز دعای «بِسمِ الله و بِاللّهِ وَ صَلّی الله عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اُفَوِّضُ اَمرِی اِلَی الله» 

حفظ از بلایا

 برای برطرف شدن کارهای سخت، پس از نافله ی مغرب صد مرتبه بر پیامبر و خاندانش صلوات بفرست، سپس هفتاد مرتبه بگو «یا اللهُ یا مُحَمَّدُ یا عَلیُّ یا فاطمه یا حسن یا حسین ی صاحب الزمان»، پس از آن صد مرتبه ی دیگر 

 رفع مشکلات مالی  

: برای حفظ انسان، صبح و شام سه بار گفته شود «اَللّهُمَ اَجعَلنِی فِی دِرعِکَ الحَصِینَهِ اَلَّتی تَجعَلُ فیها مَن تُرید»

  • آذر سلگی

دعای اعتصام 
بسم الله الرحمن الرحیم‬‎
 
ِإِعْتَصَمْتُ‏ بِاللَّهِ‏ الَّذِی‏ لَا إِلَهَ‏ إِلَّا هُوَ الْبَاعِثُ‏ الْوَارِثُ 

إِعْتَصَمْتُ بِاللَّهِ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْقَائِمُ‏ عَلى‏ کُلِّ نَفْسٍ بِما کَسَبَتْ‏

إِعْتَصَمْتُ بِاللَّهِ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الَّذِی قَالَ لِلسَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ‏ ائْتِیا طَوْعاً أَوْ کَرْهاً قالَتا أَتَیْنا طائِعِینَ‏-
 
اعْتَصَمْتُ بِاللَّهِ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ- لا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لا نَوْمٌ‏ 

اعْتَصَمْتُ بِاللَّهِ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ- الرَّحْمنُ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوى‏- یَعْلَمُ
خائِنَةَ الْأَعْیُنِ وَ ما تُخْفِی‏ [خَائِنَةَ السِّرِّ وَ مَا یُخْفِی‏] الصُّدُورُ 

اعْتَصَمْتُ بِاللَّهِ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ- لَهُ ما فِی السَّماواتِ
وَ ما فِی الْأَرْضِ وَ ما بَیْنَهُما وَ ما تَحْتَ الثَّرى‏ 

اعْتَصَمْتُ بِاللَّهِ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ یَرَى وَ لَا یُرَى وَ هُوَ بِالْمَنْظَرِ الْأَعْلَى رَبِّ الْآخِرَةِ وَ الْأُولَى 

اعْتَصَمْتُ بِاللَّهِ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الَّذِی ذَلَّ کُلُّ شَیْ‏ءٍ لِمُلْکِهِ 

اعْتَصَمْتُ بِاللَّهِ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ
الَّذِی خَضَعَ کُلُّ شَیْ‏ءٍ لِعِزَّتِهِ 

اعْتَصَمْتُ بِاللَّهِ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الَّذِی هُوَ فِی عُلُوِّهِ دَانٍ وَ فِی دُنُوِّهِ عَالٍ وَ فِی سُلْطَانِهِ قَوِیٌّ 

اعْتَصَمْتُ بِاللَّهِ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْبَدِیعُ الرَّفِیعُ الْحَیُّ الدَّائِمُ الْبَاقِی الَّذِی لَا یَزُولُ 

اعْتَصَمْتُ بِاللَّهِ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الَّذِی لَا تَصِفُ الْأَلْسُنُ قُدْرَتَهُ 

اعْتَصَمْتُ بِاللَّهِ الَّذِی‏ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لا نَوْمٌ‏ 

اعْتَصَمْتُ بِاللَّهِ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْحَنَّانُ الْمَنَّانُ‏ ذُو الْجَلالِ وَ الْإِکْرامِ‏ 

اعْتَصَمْتُ بِاللَّهِ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْوَاحِدُ
الْأَحَدُ الصَّمَدُ الَّذِی‏ لَمْ یَلِدْ وَ لَمْ یُولَدْ وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُواً أَحَدٌ 

اعْتَصَمْتُ بِاللَّهِ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ أَکْرَمُ الْأَکْرَمِینَ الْکَبِیرُ الْأَکْبَرُ الْعَلِیُّ الْأَعْلَى 

اعْتَصَمْتُ بِاللَّهِ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ بِیَدِهِ الْخَیْرُ وَ هُوَ عَلى‏ کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدِیرٌ 

اعْتَصَمْتُ بِاللَّهِ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ یُسَبِّحُ لَهُ‏ ما فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ کُلٌّ لَهُ قانِتُونَ‏ 

اعْتَصَمْتُ بِاللَّهِ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْحَکِیمُ
السَّمِیعُ الْعَلِیمُ الرَّحْمَنُ الرَّحِیمُ 

اعْتَصَمْتُ بِاللَّهِ الَّذِی‏ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ‏ 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ 
اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ وَ أَنْتَ أَعْلَمُ بِمَسْأَلَتِی وَ أَطْلُبُ إِلَیْکَ 
وَ أَنْتَ الْعَالِمُ بِحَاجَتِی وَ أَرْغَبُ إِلَیْکَ وَ أَنْتَ مُنْتَهَى رَغْبَتِی فَیَا عَالِمَ الْخَفِیَّاتِ

 وَ سَامِکَ السَّمَاوَاتِ وَ دَافِعَ الْبَلِیَّاتِ وَ مَطْلَبَ الْحَاجَاتِ وَ مُعْطِیَ السُّؤْلَاتِ

 صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ خَاتَمِ النَّبِیِّینَ وَ عَلَى آلِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ

 اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِی خَطِیئَتِی وَ إِسْرَافِی فِی أَمْرِی کُلِّهِ وَ مَا أَنْتَ أَعْلَمُ بِهِ مِنِّی

 اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِی خَطَایَایَ وَ عَمْدِی وَ جَهْلِی وَ هَزْلِی وَ جِدِّی فَکُلُّ ذَلِکَ عِنْدِی 

وَ اغْفِرْ لِی مَا
قَدَّمْتُ وَ مَا أَخَّرْتُ وَ مَا أَسْرَرْتُ وَ مَا أَعْلَنْتُ أَنْتَ الْمُقَدِّمُ وَ أَنْتَ الْمُؤَخِّرُ وَ أَنْتَ عَلَى کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدِیرٌ إِنْ تَغْفِرِ
 اللَّهُمَّ
 تَغْفِرْ جَمّاً وَ أَیُّ عَبْدٍ لَکَ لَا الما

  • آذر سلگی

دعا رهبه 
اَللَّهُمَّ إِنَّکَ خَلَقْتَنِی سَوِیّاً وَ رَبَّیْتَنِی صَغِیراً وَ رَزَقْتَنِی 
اَللَّهُمَّ إِنِّی وَجَدْتُ فِیمَا أَنْزَلْتَ مِنْ کِتَابِکَ وَ بَشَّرْتَ بِهِ عِبَادَکَ أَنْ قُلْتَ‏

(یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ لاَ تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعاً) [1]

وَ قَدْ تَقَدَّمَ مِنِّی مَا قَدْ عَلِمْتَ وَ مَا أَنْتَ أَعْلَمُ بِهِ مِنِّی فَیَا سَوْأَتَا مِمَّا أَحْصَاهُ عَلَیَّ کِتَابُکَ‏

فَلَوْ لاَ الْمَوَاقِفُ الَّتِی أُؤَمِّلُ مِنْ عَفْوِکَ الَّذِی شَمِلَ کُلَّ شَیْ‏ءٍ لَأَلْقَیْتُ بِیَدِی‏

وَ لَوْ أَنَّ أَحَداً اسْتَطَاعَ الْهَرَبَ مِنْ رَبِّهِ لَکُنْتُ أَنَا أَحَقَّ بِالْهَرَبِ مِنْکَ‏


وَ أَنْتَ لاَ تَخْفَى عَلَیْکَ خَافِیَةٌ فِی الْأَرْضِ وَ لاَ فِی السَّمَاءِ إِلاَّ أَتَیْتَ 

وَ کَفَى بِکَ جَازِیاً وَ کَفَى بِکَ حَسِیباً اَللَّهُمَّ إِنَّکَ طَالِبِی إِنْ أَنَا هَرَبْتُ وَ مُدْرِکِی إِنْ أَنَا فَرَرْتُ


فَهَا أَنَا ذَا بَیْنَ یَدَیْکَ خَاضِعٌ ذَلِیلٌ رَاغِمٌ‏ إِنْ تُعَذِّبْنِی فَإِنِّی لِذَلِکَ أَهْل
وَ هُوَ - یَا رَبِّ - مِنْکَ عَدْلٌ وَ إِنْ تَعْفُ عَنِّی فَقَدِیماً شَمَلَنِی عَفْوُکَ وَ أَلْبَسْتَنِی عَافِیَتَکَ‏

فَأَسْأَلُکَ - اَللَّهُمَّ - بِالْمَخْزُونِ مِنْ أَسْمَائِکَ وَ بِمَا وَارَتْهُ الْحُجُبُ مِنْ بَهَائِکَ


إِلاَّ رَحِمْتَ هَذِهِ النَّفْسَ الْجَزُوعَةَ وَ هَذِهِ الرِّمَّةَ الْهَلُوعَةَ ‏

الَّتِی لاَ تَسْتَطِیعُ حَرَّ شَمْسِکَ فَکَیْفَ تَسْتَطِیعُ حَرَّ نَارِکَ

وَ الَّتِی لاَ تَسْتَطِیعُ صَوْتَ رَعْدِکَ فَکَیْفَ تَسْتَطِیعُ صَوْتَ غَضَبِکَ


فَارْحَمْنِیَ - اَللَّهُمَّ - فَإِنِّی امْرُؤٌ حَقِیرٌ وَ خَطَرِی یَسِیرٌ


وَ لَیْسَ عَذَابِی مِمَّا یَزِیدُ فِی مُلْکِکَ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ


وَ لَوْ أَنَّ عَذَابِی مِمَّا یَزِیدُ فِی مُلْکِکَ لَسَأَلْتُکَ الصَّبْرَ عَلَیْهِ ‏

 
وَ أَحْبَبْتُ أَنْ یَکُونَ ذَلِکَ لَکَ وَ لَکِنْ سُلْطَانُکَ - اَللَّهُمَّ - أَعْظَمُ وَ مُلْکُکَ


أَدْوَمُ مِنْ أَنْ تَزِیدَ فِیهِ طَاعَةُ الْمُطِیعِینَ أَوْ تَنْقُصَ مِنْهُ مَعْصِیَةُ الْمُذْنِبِینَ‏

 

فَارْحَمْنِی یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ وَ تَجَاوَزْ عَنِّی یَا ذَا الْجَلاَلِ ‏

  • آذر سلگی

دعا رفع حزن
 سُئِلَ به أعطی هوَ دَعوَةُ یونِس النَبیّ علیه السلام قُلتَ یا رَسُول اللهِ لَهُ خاصَّهً؟ فَقالَ خاصّه و لِجَمیعِ المُۆمِنینً عامَهً اذا دَعُوا بِها، اَلَم تَسمَع قَولَ اللهِ سُبحانهَ: (وَ کَذلِکَ نُنجِی المُۆمنینَ)».

آن اسمی (از اسامی الله )

«اِنّی لاَعلَمُ کَلِمَهً لا یَقرَأها مَکروبٌ اِلا خَرَجَ عَنهُ. کَلِمَهٌ أخی یُونُس فَنادی فِی الظُّلُماتِ أن لا اِلهَ اِلا الله

برای رفع حزن 

«یا مُدَّبِرَ الاُمورِ! یا مُجرِیَ البُحُور! یا باعِثَ مَن فِی القُبُورِ! یا مُجرِیَ الفُلکِ لِنُوحِ! یا مُلَیِّنَ الحَدیدِ لِداوُدَ! یا مُۆتَی سُلَیمانَ مُلکاً عَظیماً! یا کاشِفَ الضرِ عَن اَیُّوب! یا جاعِلَ النّارِ بَردا و سَلاماً عَلی اِبراهیمَ! یا فادِیَ اِبنَهُ بِالذِّبحِ العَظیمِ! یا مُفَّرِجَ هَمّ یَعقُوبَ! یا مُنَفِّسَ غَمّ یُوسُفَ! یا مِکلِّم مُوسی تَکلیماً! یامُۆیِدَ عیسی روُحِ الله تأییداً یا فاتِحَ لِمُحَمَّدٍ فَتحاً مُبیناً! و ناصِرَهُ نَصراً عَزیزاً 6...».

دعا برای رفع همّ و غم 

«یا فارِجَ الهَمِّ! و یا کاشِفَ الغَمِّ! یا رَحمنَ الدُّنیا وَ الاخِرَهِ وَ رَحیمَهُما فَرِّج هَمی وَاکشِف غَمّی! یا اَللهُ الواحِدُ الاَحَدُ الصَّمَدُ، الَّذی لِم یَلِد و لَم یُولَد و لَم یَکُن لَهُ کُفُواً أحَدٌ، اَعصِمنی وَ طَهِّرنی وَاذهَب 

و سپس آیة الکرسی و معوّذتین (سورهء ناس و فلق) را بخوان 

صدقه دادن

 

«تَدارَکُوا الهُموم وَ الغُمُومَ بِالصَّدَقاتِ یَکشِفُ اللهُ ضُرَّکُم».9

 

«اَلمُصیبَهُ لِلصابِر واحِدَهٌ وَ لِلجازِعِ 
«فَاِنَّ المُصابَ مَن حَرُمَ الثَّواب».

معجون ضد غم‌
برای رهایی از «غم و اندوه»،  به  وسیلهء توبه 

«مَن اَکثَر اَالاِستَغفار جَعَلَ اللهُ مِن کُلِّ هَمٍّ فَرَجاً و مِن کُلِ ضیق مخرجا 


«حوقله» یعنی گفتن «لا حَولَ وَ لا قُوَّةَ الا بِاللهِ». گفتن حوقله می تواند نقش مۆثری در از بین بردن غمها و غصه ها داشته
 شنیدن حَیَّعَلات («حَىَّ عَلى» ها) گفت ذکر :

«یا سفیان! اِذا حَزَنَک اَمرٌ فَأکثِر مِن قُولِ لا حَولَ وَ لا قُوَّهَ اِلا بِاللهِ فَاِنَّها مِفتاحُ الفَرَجِ».2


«اِذا تَوالَتِ الهُمُوم فَعَلَیکَ بِلا حَول و لا قُوَّهَ اِلا بِالله».3

«هنگام روی آوردن غم و غصه ها، بر تو باد به گفتن حوقله

(وَ ذَالنُّونِ اِذ ذَهَبَ مُغاضِباً فَظَنَّ أن لَن نَقدِرَ عَلَیه...).

(فَاستَجَبنا لَهُ وَ نَجَّیناهُ مِنَ الغَمِّ وَ کَذالِکَ نُنجِی المُۆمِنینَ).

جملهء پر معنای (وَ کَذلِکَ نُنجِی المُۆمِنین) 

«اِسمُ اللهِ الَّذی اِذا دُعِیَ بهِ أجَابَ و اذا

  • آذر سلگی

دعای معراج
بسم الله الرحمن الرحیم
یا سَیِّدُ یا سَنَدُ یا صَمَدُ یا مَن لَهُ المُستَنَدُ اجْعَلْ لی فَرَجًا و مَخْرجًا مِمّا اَنَا فیهِ وَاکْفِنی فیهِ
و اَعُوذُبِکَ بِسم اللهِ التّاماتِ یا اللهُ یا اللهُ یا اللهُ یا رَحمان یا رحمانُ یا رَحمانُ یا رَحیمُ یا رَحیمُ
یا رَحیمُ یا خالِقُ یا رازِقُ یا بارئُ یا اَوَلُ یا اخِرُ یا ظاهِرُ یا باطِنُ یا مالِکُ یا قادِرُ یا واهِبُ
یا وَهّابُ یا تَوّابُ یا حَکیمُ یا سَمیعُ یا بصیرُ یا غَفورُ یا رَحیمُ یا غافِرُ یا شَکورُ یا عالِمُ یا عادِلُ
یا کریمُ یا حلیمُ یا وَدودُ یا غَفورُ یا رَؤُفُ یا وترُ یا مُغیثُ یا مُجیبُ یا حَبیبُ یا مُنیبُ یا رَقیبُ
یا مُعیدُ یا حافِظ یا قابِضُ یا حَیُّ یا مالِکُ یا باعثُ یا وارثُ یا رَحیمُ یا فاتِحُ یا فارجُ یا فاخِرُ
یا مُعِزُّ یا مُذِّلُ یا مُعینُ یا مُبینُ یا جَلیلُ یا جَمیلُ یا کَفیلُ یا وکیلُ یا دَلیلُ یا حَیُّ یا قَیّومُ یا جَبّار
یا غَفّارُ یا حنّانُ یا مَنّانُ یا دَیّانُ یا غُفرانُ یا بُرهانُ یا سُبحانُ یا مُستَعانُ یا سُلطانُ یا امینُ
یا مؤمِنُ یا مُتَکَبِّرُیا شَکورُ یا عَزیزُ یا عَلِیُّ یا وَفیُّ یا زَکِیُّ یا قَوِیُّ یا غَنِیُّ یا مُحِقُّ یا مُعطی
یا اخِرُ یا احسَنَ الخالِقینَ یا خیرَ الرّازقینَ یا خیرَ الغافِرینَ یا خیرَ المُحسِنینَ یا خیرَا
لنّاصرینَ یا اَرحَمَ الرّاحِمینَ یا نورَ السماواتِ و الاَرضَ یا هادیَ المُضِّلینَ یا دَلیلَ المُتَحیِّرینَ
یا خالِقَ کُلِّ شَی ءٍ یا فاطِرَ السَّماواتِ وَالاَرضِ یا هادیَ المُضِلّینَ یا مُفَتِّح الاَبوابِ یا مُسَبِّبَ
الاسبابِ یا رَفیعَ الدَّرجاتِ یا مُجیبَ الدَّعواتِ یا وَلِیَّ الحَسَناتِ یا غافِرَ الخَطیئاتِ یا مُحیِیَ
الاَمواتِ یا ضاعِفَ الدَّرَجاتِ یا ضاعِفَ الحسناتِ یا دافِعَ البَلِیّاتِ اللّهم احْفَظ صاحِبِ هذَا
الدُّعاءِ مِنَ القَحطِ و الطّاعونِ و الزِّلزلَةِ وَ الفُجاةِ وَ الوَباءِ وَ مِن شرِِّ الاَعداءِ و مِن شَرِّ الجِنِّ
و الاِ نسِ بِحَقِّ لا اِلهَ اِلّا هُوَ الحَیُّ القَیّومُ وَ بِحَقِّ کهیعص وَ بِحَقِّ حمعسق وَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ
المُصطَفی وَ بِحَقِّ علیٍّ المُرتَضی وَ الائمةِ الهُدی وَ بِحَقِّ اللَّوح وَ القَلَم وَ الکرسِیِّ وَ العَرشِ
وَ بِحَقِّ فَسَیَکفیکَهُمُ اللهُ وَهُوَ السَّمیعُ العَلیمُ اللّهُمَ احْفَظْ صاحِبَ هذا الدُعاءِ مِنْ شَرِّ کُلِّ ذی
شَرّ وَ مِنْ شَرِّ طارقِ اللَّیل وَ النَّهارِ وَ مِنْ شَرِّ والِدٍ وَ ما وَلَدَ وَ مِنْ شَرِّ ما یَلِجُ فِی الاَرْضِ وَ
ما یخْرُجُ مِنْهُما وَ هُوَ تاغَفورُ الرَّحیمُ اللّهُمَ احْفَظْ صاحِبَ هذا الدُّعاءِ مِنْ شَرِّ الاَعداءِ وَ مِنْ
شَرِّ جَمیعِ المِحْنَةِ وَالدّاءِ وَمِنْ شَرِّ النَّفاثاتِ فِی العُقَدِ وَ مِنْ شَرِّ حاسِدٍ اِذا حَسَدَ یا رَبِّ بعزَّتکَ
یا عَزیزُ وَ القَهرُ بِلُطفِکَ وَالرَّحمَة رَحمَتُکَ یا واهِبَ العَطایا یا دافِعَ الْبلایا یا غافِرَ الخَطایا یا
ستّارُ العُیوب یا نورَالغُیوب یا نورَالقلوب یا حَبیبَ القلوب یا قاضیَ الْحاجات یا رَحمنَ الدُّنیا
وَالاخِرة یا ارحَمَ الرّاحِمین بِحَقِّ الیَ الله تَصیرُ الاُمورُ اللهُمَ اِنّی اَستَودِعُکَ نَفسی وَ روحی وَ
مالی وَاولادی وَ جَمیعَ ما اَنعَمتَ عَلَیَّ فی الدُّنیا وَالاخرة اِنَّهُ لا یُضیعُ صَنایِعُکَ یَصونُکَ وَ
مَحفوظُکَ وَ مامولُکَ لا یُجیرُنی اَحَدٌ مِنکَ وَ لَن اَجِدُ مِن دونِهِ مُلتَحَداً اللّهمَّ رَبَّنا آتِنا فی
الدُّنیا حَسَنَة وَفی الاخِرةِ حَسَنَة وَقِنا عَذابَ النّار وَ عذابَ القَبر بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمَ الرّاحِمینَ.
اَللّهُمَ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّد وَ آل مُححَمّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم

  • آذر سلگی

انواع دعای 
  دعا  سریع الاستجابة : 
اللهم انی اسئلک باسمک العظیم الاعظم الاجل الاکرم المحزون المکنون النور الحق البرهان المبین الذی هو نور مع نور و نور من نور و نور فی نور و نور علی کل نور و نور تضیئی به کل ظلمة و یکسر به کل شدة و کل شیطان مرید و کل جبار عنید لا تقر به ارض و لا یقوم به سماء و یأمن به کل خائف و یبطل به سحر کل ساحر و بغی کل باغ و حسد کل حاسد و یتصدع لعظمته البر و البحر و یستقل به الفلک حین یتکلم به الملک فلا یکون للموج علیه سبیل و هو اسمک الاعظم الاعظم الاجل و الاجل النور الاکبر الذی سمیت به نفسک و استویت به علی عرشک و اتوجه الیک بمحمد و اهل بیته و اسئلک بک و بهم ان تصلی علی محمد و ان تفعل بی کذا و کذا. 
که در آخر به جای عبارت کذا و کذا حاجت خود را بخواهد.

دعای مشکل گشا 
 این دعا علاوه برآوردن حاجات برای شفای بیماران نیز تجویز می شود و چنانچه بیمار خوب نشد حتما اجلش رسیده است و کاری نمی توان کرد. خواندن این دعا در مسجد بهتر است و در حال سجده خوانده شود و آن دعا این است: 
هفتاد مرتبه بگوید:
«لااِلهَ اِلَّا اللهُ بِعِزَّتِکَ وَ قُدرَتِک. لااِلهَ اِلَّا اللهُ بِحَقِّ حَقِّکَ وَ حُرمَتِکَ. لااِلهَ اِلَّا اللهُ فَرِّج بِرَحمَتِک» 
در ثلث آخر شب وضو گرفته و در گوشه ای برو به شرطی که کسی تو را نبیند و با حضور قلب و رو به قبله هزار مرتبه می گویی: 
«فسیکفیکهم الله و هو السمیع العلیم» (آیه 137 بقره) 
و بعد از هر 100 بار بگو: «اللهمَ اکفِنی حاجَتی» و حاجت خود را ذکر کن و بعد از ذکر حاجت بگو: «اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیءٍ قَدیر» و تا سه شب متوالی این عمل را بجا بیاور که تخلف ندارد.

دعای مشکل گشا در سوره های قرآن 
هر یک از سوره ها برای برآمدن حاجات روزی چهارده بار "هدیه به چهارده معصوم " خوانده شود: 
شنبه:سوره مبارکه فتح
یکشنبه: سوره مبارکه یس
دوشنبه:سوره مبارکه واقعه
سه شنبه:سوره مبارکه الرحمن
چهارشنبه: سوره مبارکه جن
پنج شنبه: سوره مبارک ملک
جمعه: سوره مبارکه سجده 
بدون شک حاجت او برآورده می شود. انشاالله

دعای مشکل گشا . دعای مشکل گشا برای ازدواج
ختم سوره فاتحه به عنوان دعای مشکل گشا 
سوره فاتحه الکتاب را 21 بار بخواند بعد از نماز صبح و 22 بار بعد از نماز ظهر و 23 نویت بعد از نماز عصر و 24 بار بعد از نماز مغرب و 10 مرتبه بعد از نماز عشاء که جمع آن 100 مرتبه می شود برای هر حاجتی که دارد نافذ است. البته به شرطی که هر روز این عمل را ادامه دهد تا زمانی که حاجت روا شود.
سوره یس و دعای مشکل گشا 
سوره یس را بخوانید و وقتی به آیه «سلام قولاً من رب الرحیم» برسید هفتاد مرتبه آن را تکرار کنید و مطلب خود را از خدا بخواهید که مجرب است.
آیه الکرسی یک دعای مشکل گشا 
برای رفع مشکلی که از حل آن عاجزید و نمی دانید چگونه از آن خلاص شوید لازم است: 
با تدبیر در معانی آیات و با شرط رعایت کلیه شئون شامل داشتن وضو، رو به قبله بودن، جامه پاک آیةالکرسی را به نیت آن مهم، ۱۲ مرتبه تلاوت نمائید.
دعای مشکل گشا به صورت نماز
یکی از نمازهایی که در رساندن انسان به مطلوب خود، به تجربه ثابت شده خواندن چهار رکعت نماز است به این طریق که این نماز به دو سلام ختم می شود: 
در رکعت اول پس از سوره حمد، 100 مرتبه آیه «افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد» (سوره غافر، آیه 44) 
در رکعت دوم، پس از سوره حمد، صد مرتبه آیه «الا الی الله تصیر الامور» (سوره شوری آیه 53) 
در رکعت سوم پس از سوره حمد صد مرتبه آیه «نصر من الله و فتح قریب» (سوره صف آیه 13) 
و در رکعت چهارم پس از سوره حمد صد مرتبه آیه «انا فتحنا لک فتحا مبینا» (سوره فتح آیه 1) خوانده شود 
پس از خواندن نماز به سجده رود و صد مرتبه بگوید: «غفرانک ربنا و الیک المصیر» (سوره بقره، آیه 285) 
و صد مرتبه «استغفرالله و اتوب الیه» را بر زبان جاری کند.

دعای مشکل گشا بعد از نماز صبح 
بعد از نماز صبح پیش از سخن گفتن با کسی آیه 10 سوره کهف را 7 مرتبه بخوانید: 
«فسیکفیکهم الله و هو السمیع العلیم»
نماز پنج شنبه به عنوان دعای مشکل گشا
بعضی آن را صلوة یوم الخمیس

  • آذر سلگی

انواع ذکر
همانا با یاد خدا دلها آرام می گیرد
1- رفع هر گرفتاری  در هر روز 124 مرتبه « یا صَمَد»

2- زبان بند دشمن  زیاد گفتن « الصَّمَد»

3- زیادی علم دانش  67 مرتبه « یا محُیط»

4- برای محبت  46 مرتبه « یا وَلی»

5- برای رفع مشکلات مهم  156 مرتبه « یا قَیّوم »

6- برای جلوگیری از مشکلات  بعد از هر نماز واجب 19 مرتبه « یا حَیُّ یا قَیّوم »

7- برای لطف و عنایت خداوند  بعد از هر نماز 100 مرتبه اسم « 
8- برای بر آوردن تمام حوائج دنیا و آخرت  بسیار بگوید ذکر « رَحیم »

9- برای رفع هر مشکل  روزی 100 مرتبه ذکر « الله » و برای شفاء هر مریضی که دکتر جواب کرده باشد  100 آیه از قرآن بخواند سپس 7 مرتبه « یا الله »

10- برای ادای دین و قرض و جلوگیری از فقر  110 مرتبه « یا عَلی »

11- برای رفع بیماری وسواس  دست را روی سینه کشیده و بگوید: « بِسم ا... وَ بِالله مُحَمد رَسول ا... لاحول ولا قُوّه  اِلا بِالله اَلعَلی العَظیم اٌمحِ عَنّی ما أجِد» ( این عمل را 3 بار تکرار کند »

12- برای نجات فوری از قرض سنگین  1002 مرتبه «سُبحانَ ا...وَ بِحَمدِه سُبحانَ ا...العَظیم»

13- برای آرامش و بردباری و صبر در مشکلات  در هر روز 88 مرتبه  « با حَلیم »

14- برای استجابت دعا  قبل از اذن صبح یا بعد از نافله صبح ( بعد از اذان ) 180 مرتبه « یا سَمیع»

15- برای رفع لغوگوئی و فحاشی  در هر روز 62 مرتبه ذکر « یا حَمید»

16- برای رسیدن به نتیجه بهتر و سریعتر در کارها  تا 10 جمعه متوا لی بعد از نافله صبح تا قبل از ظهر 302 مرتبه ذکر « یا بَصیر»

17- برای پیدا شدن گمشده  زیاد خواندن ذکر « یا حَکیم»

18- برای جلوگیری از فقر و بهبود وضعیت مالی  در هر روز 100 مرتبه « یا غَنی»

19- برای وسعت رزق ، برای وسعت پیدا کردن علم و برای رفع خوف و ترس  در هر روز 137 مرتبه ذکر « یا واسِع»

20- برای نجات از وسوسه شیطان و ترس از جن  هر روز بعد از نماز صبح 30 مرتبه ذکر « اَلتَّواب»

21- برای طولانی شدن عمر تا ظهور حضرت مهدی ( عج )  در هر شبانه روز 151 مرتبه ذکر « یا قائِم»

22- برای نظم پیدا کردن در کارها  روزی 80 مرتبه ذکر « یا حَبیب»

23- برای بخشیده شدن گناهان  زیاد خواندن ذکر « اَلَعفو»

24- برای رهایی از وسواس و توفیق یافتن توبه  مداومت در گفتن ذکر « اَلَعفو»
( زیاد سفارش شده است)

25- جهت توانگری و دوام ملک و مالک شدن و غیره  زیاد « یا مالک » بگوید

26- برای حوائج دنیا و آخرت  روز جمعه پیش از طلوع ،آفتاب 1000 مرتبه
« یا مالک» بگوید.

27- برای مهربانی و محبت دل شخصی بسوی خود  در هر روز 10 مرتبه
« یا رئوف»

28- برای مهربانی دیگران به خویش در روز جمعه بعد از نماز صبح 200 مرتبه
« یا رئوف»

29- برای رفع دشواریها  در هر روز 312 مرتبه «یا قریب » و یا حداقل30 مرتبه بگوید

30- ذکر صلوات زیاد بگوید بعد از هر نماز صبح و ظهر 100 مرتبه
 

درمان با قرآن
1- برای زیاد شدن نور چشم  روزی 21 مرتبه سوره قدر

2- برای رفع درد پا  2 رکعت نماز در هر رکعت 1 مرتبه حمد و بجای سوره آیه « آمَنَ الرَّسول ...» تا آخر سوره خوانده شود.

3- برای دوری از شر شیطان  خواندن 11 مرتبه سوره قدر در هر روز

4- برای محو شدن 1000 گناه  خواندن 10 مرتبه سوره قدر در هر روز

5- برای در امان ماندن از شر شیطان موقع دخول و یا خروج از منزل  خواندن سوره قدر هنگام خروج یا دخول به منزل

6- اگر سوره قدر را در هر روز یا هر وقت 1 بار بخواند  ثواب روزه ماه رمضان و احیاء شب قدر را به او می دهند

7- برای جلوگیری از گناه  قبل از طلوع و قبل از غروب آفتاب خواندن 11 مرتبه سوره قدر

8- برای در امان ماندن از شر شیطان در موقع خواب  خواندن 11 مرتبه سوره قدر هنگام خواب

9- برای رفع چشم زخم و نظر بد  چهار قل را قبل از طلوع و بعد از غروب آفتاب بخوانند و صدقه بدهند ( مهم)

  • آذر سلگی