الملک القدوس

اندیشه به علم لایتناهی الله یعنی مطیع و عاشق ماندن

الملک القدوس

اندیشه به علم لایتناهی الله یعنی مطیع و عاشق ماندن

آنقدر علم بدن ما عجیب و قوی است که بایستی همه را عاشق و عابد ببینیم نه غافل و جاهل
از خود شناسی بایستی به الله شناسی برسیم . به این ظرافت دستگاه های مختلف با روکشی به نام پوست مرتب قرار گرفته است واقعا حیرت آور است و باید در پی این اندیشه به دنبال معبود ی باشیم که سازنده این بدن پیچیده ماست و عاشقانه طالب وصال به او باشیم و کاملا مطیع قران او که چه از ما خواسته است و چطور گام برداریم

آخرین مطالب

(373)استجابت

پنجشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۹، ۰۵:۲۴ ب.ظ

استجابت دعا 
1,  ”اللهم انی اسئلک و اتوجه الیک 
اسم اعظم تعالی آن است که افتتاح او ”‌الله”‌‌ و اختتام او ”‌هو”‌‌ است، 
2, 
”یا عماد من لا عماد له…”‌؛ ای پشتیبان کسی که پشتیبان ندارد… ”و افعل بی ما انت اهله”‌؛ 
3,  اسم اعظم  تعالی آن است که افتتاح او ”الله”‌ و اختتام او ”هو”‌ است، :
الف. ”الله لا إله إلا هو الحی القیوم … ”‌  آیة‌الکرسی.
ب.”الله لا اله الا هو …نزل علیک الکتاب …”‌.
ج. ”الله لا إله ان هو لیجمعنکم …”‌.
د.”الله لا إله ان هو له الاسماء …”‌.
ه.”الله لا إله الا هو و علی إلله…”‌. 
4, ”الهی کیف ادعوک و انا…”‌؛  . ”‌تفرج عنی فرجا عاجلا غیر اجل نفسک و رحمتک یا ارحم الراحمین”‌ 
5, : ”اللهم انی اطعتک فی احبّ الاشیاء الیک  ”و ارزقنی من حیث احتسب و من حیث لا احتسبه، انک ترزق من تشاء بغیر حساب”‌؛
۶. یا رب یا الله

استجابت دعا، 
1, دعای توسل : ”اللهم انی اسئلک و اتوجه الیک بنبیک نبی الرحمة…”‌؛ ”یا وجیها عندالله اشفع لنا عندالله”‌؛ 
اسم اعظم  تعالی آن است که افتتاح او ”‌الله”‌‌ و اختتام او ”‌هو”‌‌ استذ 
2, دعای فرج:

”یا عماد من لا عماد له…”‌؛  ”و افعل بی ما انت اهله”‌؛ 
3, دعای اسم اعظم:
سید علیخان شیرازی در کتاب کلم طیب می‌نویسد: اسم اعظم خدای تعالی آن است که افتتاح او ”الله”‌ و اختتام او ”هو”‌ است، هر که اسم اعظم خدای تعالی را روزی یازده بار ورد خود قرار دهد:
الف. ”الله لا إله إلا هو الحی القیوم … ”‌ تا آخر آیة‌الکرسی.
ب.”الله لا اله الا هو …نزل علیک الکتاب …”‌.
ج. ”الله لا إله ان هو لیجمعنکم …”‌.
د.”الله لا إله ان هو له الاسماء …”‌.
ه.”الله لا إله الا هو و علی إلله…”‌. 
 هر کس یا رب یا الله بگوید به گونه‌ای که تا نفس او قطع شود، 
4,: هر کس این دعا را صد بار بخوان  مستجاب خواهد شد. :”الهی کیف ادعوک و انا…”‌؛ خدایا چطور بخوانم تو را و حال من منم… . ”‌تفرج عنی فرجا عاجلا غیر اجل نفسک و رحمتک یا ارحم الراحمین”‌
5, دعای سریع : ”اللهم انی اطعتک فی احبّ الاشیاء الیک و هو التوحید”‌؛  ”و ارزقنی من حیث احتسب و من حیث لا احتسبه، انک ترزق من تشاء بغیر حساب”‌؛ 
۶. هر کسی ده بار یا الله بگوید، 
7, دعایی دیگر از امام جعفر صادق (علیه السلام) که هر کس یا رب یا الله بگوید به گونه‌ای که تا نفس او قطع شود، گفته می‌شود لبیک حاجت تو چیست؟.

استجابت دعا 
1ـ «اوصیک بتقوی اللّه؛ «انّ اکرمکم عند اللّه اتقیکم» «هدی للمتّقین»
: «اتقواللّه و یعلّمکم «اتقوا لعلّکم ترحمون»
انّما یتقبل اللّه من المتّقین یرزقه من حیث 
تقوا، عامل توجه و حمایت و : «والعاقبة للمتّقین
تقوا، 
2ـ «وَ اِیّاکَ وَ المِزاح فَاِنَّه یُذهِب هَیبةَ الرّجُل وَ ماءَ وَجهِه؛ 
البته باید به نکاتی درباره «انّی امزح ولا اقول الّا حقّاً؛ 
دو: اصل شوخی و مزاح نمودن ممدوح است .(13) این مطلب بیانگر این است که مومن باید  صلی‌الله‌علیه‌و‌آ
3ـ «و علیک بالدّعاء لاخوانک بظهر الغیب فانّه یهیل الرّزق، بقولها ثلاثاً؛«اذا دعا احدٌ فلیعمّ فانّه اوجب للدّعاء و من قدّم اربعین رجلاً من اخوانه قبل ان یدعوا لنفسه استجیب له فیهم و فی نفسه؛

  • آذر سلگی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی